Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego
Znak sprawy: 4-8/298/06/17
Proszę o zgłoszenie się Firm, które są zainteresowane złożeniem oferty
w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na:
na Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.:
„ Zabezpieczenie epidemiologiczne województwa śląskiego – utworzenie 9 izolatek w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie”
Zgłoszenia proszę kierować na adres:
szpital_spec_dzp@poczta.onet.pl
tel./fax 32 34 63 652
Zaproszenia zostaną wysłane pocztą elektroniczną lub faxem na podane przez Państwa adresy poczty elektronicznej i numery faxów.
Oferty należy składać do dnia 31.07.2017r. do godz. 14.00
Szpital Specjalistyczny w Chorzowie
ul. Zjednoczenia 10
41-500 Chorzów
szpital_spec_dzp@poczta.onet.pl
tel./fax 32- 34-63-652
www.szpitalspecjalistycznywchorzowie.pl
Znak sprawy: 4-8/298/07/17 Chorzów, dnia 17 lipca 2017r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
na Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.:
„ Zabezpieczenie epidemiologiczne województwa śląskiego – utworzenie 9 izolatek w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie” w zakresie:
- Budowlano-konstrukcyjny i drogowy
- Instalacje elektryczne
- Instalacje sanitarne (wod.-kan., c.o., wentylacja, klimatyzacja, gazy medyczne)
- I.Zamawiający
Nazwa: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Specjalistyczny w Chorzowie
Adres: ul. Zjednoczenia 10, 41-500 Chorzów
Telefon/fax: 32 34-63-652
Mail: szpital_spec_dzp@poczta.onet.pl
Strona internetowa: www.szpitalspecjalistycznywchorzowie.pl
Osoby do kontaktu: Elżbieta Gorgol
Postępowanie prowadzone jest na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późń. zm.) szacunkowa wartość zamówienia nie przekracza kwoty 30.000,00 EURO.
- II.Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: Pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.: „ Zabezpieczenie epidemiologiczne województwa śląskiego – utworzenie 9 izolatek w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie” która obejmuje m.in. następujący zakres rzeczowy robót:
- Budowlano-konstrukcyjny i drogowy
- Instalacje elektryczne
- Instalacje sanitarne (wod.-kan., c.o., wentylacja, klimatyzacja, gazy medyczne)
Maksymalne wartości w poszczególnych branżach:
budowlano-konstrukcyjnej + drogi wewnętrzne wynosi 2 626 502,38 zł netto,
elektrycznej wynosi – 4 85268,84 zł netto
sanitarnej wynosi – 1 537 560,47 zł netto
Na poszczególne branże można złożyć oddzielne oferty.
Szczegółowy zakres robót objętych nadzorem inwestorskim określa dokumentacja projektowo-kosztorysowa, przedmiar robót oraz projekt umowy z Wykonawcą robót budowlanych.
Szczegółowa dokumentacja techniczna dotycząca zakresu inwestycji, dla której ma być prowadzony nadzór inwestorski jest dostępna do wglądu w Dziale Zamówień Publicznych
i Zaopatrzenia oraz na stronie internetowej www.szpitalspecjalistycznywchorzowie.pl
Zamówienia powyżej 30 000 euro ogłoszenia o zamówieniach, roboty: „ Zabezpieczenie epidemiologiczne województwa śląskiego – utworzenie 9 izolatek w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie”.
- III.Obowiązki Inspektora nadzoru Inwestorskiego
Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności:
- Zakres czynności określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane
(t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1332 z późn. zm.) – nadzorowanie wypełniania warunków umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót.
Nadzór dotyczy robót specjalnościbudowlano-konstrukcyjnej i drogowej, instalacji elektrycznych oraz Instalacji sanitarnych (wod.-kan., c.o., wentylacja, klimatyzacja, gazy medyczne).
Obowiązkiem Inspektora nadzoru jest reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji zadania z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami, normami oraz zasadami wiedzy technicznej i umową zawartą pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych, a Zamawiającym.
Szczegółowy zakres obowiązków określa projekt umowy.
- IV.Termin wykonania zamówienia
Od dnia zawarcia umowy w okresie realizacji inwestycji do dnia odbioru końcowego robót budowlanych oraz rozliczenia projektu.
Przewidywany termin odbioru robót budowlanych: do dnia 30 października 2017r. – I część,
do dnia 30 października 2018r. – II część inwestycji.
Zakończenie finansowe projektu 30 października 2018r. Wykonawca złoży wniosek o płatność końcową nie później niż 30 października 2018r
- V.Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca który:
- a)wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje usługi, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: co najmniej jedną usługę w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i dróg wewnętrznych. - b)wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje usługi, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: co najmniej jedną usługę w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego
w branży elektrycznej. - c)wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje usługi, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie: co najmniej jedną usługę w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego
w branży sanitarnej (wod.-kan., c.o., wentylacja, klimatyzacja, gazy medyczne).
Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę „Wykazu usług”
(wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego z podaniem kontaktu osoby, która może potwierdzić jakość wykonanych usług ).
- d)dysponuje osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia do realizacji przedmiotowego zadania.
Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie sporządzonego przez Wykonawcę „wykazu osób”
(wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego).
- VI.Opis sposobu przygotowania oferty
- Wykonawca powinien przygotować ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania ofertowego (załącznik nr 1)
Oferta powinna być:
– opatrzona pieczątką firmową,
– posiadać datę sporządzenia,
– zawierać adres lub siedzibę Wykonawcy, nr telefonu, nr faksu, nr NIP
– zawierać wartość oferty za realizację poszczególnych części lub całości zamówienia,
– podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy, zgodnie z formą reprezentacji wykonawcy określoną w KRS lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacji firmy wykonawcy
Wszystkie załączniki przedkładane w formie kopii muszą być podpisane za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
- Zaoferowana cena musi uwzględniać wykonanie wszystkich prac i czynności określonych w opisie przedmiotu zamówienia lub ich części ( 1, 2, 3 ) oraz zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia świadczonego przez okres i na warunkach określonych w ofercie Wykonawcy.
- VII.Miejsce oraz termin składania ofert
1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej na adres Szpitala Specjalistycznego w Chorzowie, 41-500 Chorzów, ul. Zjednoczenia 10 – sekretariat, faxem na nr 32 34-63-652 lub pocztą elektroniczną na adres e’ mail szpital_spec_dzp@poczta.onet.pl na Formularzu Oferty, do dnia 31.07.2017 r. do godz. 14:00.
- Oferty złożone po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
- Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- VIII.Ocena ofert
Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie kryterium: Cena – 100%
- IX.Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje udzielane są w Dziale Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie przy ul. Zjednoczenia 10, 41-500 Chorzów
- X.Załączniki do niniejszego zapytania:
- Formularz ofertowy
- Wykaz osób
- Wykaz usług
- Projekt umowy
Załącznik nr 1
O F E R T A
Zgodnie z zapytaniem ofertowym z dnia 17.07.2017r. którego przedmiotem jest: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.:
„ Zabezpieczenie epidemiologiczne województwa śląskiego – utworzenie 9 izolatek w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie” w zakresie części:
- Budowlano-konstrukcyjny i drogowy
- Instalacje elektryczne
- Instalacje sanitarne (wod.-kan., c.o., wentylacja, klimatyzacja, gazy medyczne)
Oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia w części nr 1 tj. nadzór; Branża budowlano-konstrukcyjna + drogi wewnętrzne za cenę:
……………………………. zł brutto
(słownie:…………………………………………………………………..)
w tym: netto …………………… zł
podatek VAT (…………%) ……………. zł
Oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia w części nr 2 tj. nadzór; Branża elektryczna za cenę:
……………………………. zł brutto
(słownie:…………………………………………………………………..)
w tym: netto …………………… zł
podatek VAT (…………%) ……………. zł
Oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia w części nr 3 tj. nadzór; Branża sanitarna
(wod.-kan., c.o., wentylacja, klimatyzacja, gazy medyczne)za cenę:
……………………………. zł brutto
(słownie:…………………………………………………………………..)
w tym: netto …………………… zł
podatek VAT (…………%) ……………. zł
- Oświadczamy, że spełniamy wszystkie warunki określone w zapytaniu ofertowym oraz że złożyliśmy wszystkie wymagane dokumenty.
- Oświadczamy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Wykaz tych osób stanowi załącznik do niniejszej oferty.
- Oświadczamy, że w cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty wykonania zamówienia i realizacji przyszłego świadczenia umownego.
- Zapoznaliśmy się z warunkami podanymi przez Zamawiającego w Zapytaniu ofertowym i nie wnosimy do nich żadnych zastrzeżeń, a także zdobyliśmy konieczne informacje do przygotowania oferty.
- Następujące części zamówienia zamierzamy zlecić podwykonawcom:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Oświadczamy, że zawarty w zapytaniu ofertowym projekt umowy został przez nas zaakceptowany i zobowiązujemy się, przypadku wyboru mojej/naszej oferty do zawarcia umowy na wyżej wymienionych warunkach w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
- Osobą/osobami do kontaktów z zamawiającym, odpowiedzialnymi za wykonanie zobowiązań umowy jest/są:……………………………. Tel/fax. ……………………….
- Uważam/uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od daty składania ofert;
- Oświadczam/oświadczamy, że nie uczestniczę/uczestniczymy w jakiejkolwiek innej ofercie dotyczącej tego samego zamówienia
- Integralną część oferty stanowią następujące załączniki:
- Wykaz usług
- Wykaz osób
- Dokument potwierdzający podstawę do dysponowania osobą/osobami, która/które będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia
……..…………………………….
(data i podpis wykonawcy)
Załącznik nr 2
WYKAZ OSÓB,
KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ W WYKONYWANIU ZAMÓWIENIA
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.:
„ Zabezpieczenie epidemiologiczne województwa śląskiego – utworzenie 9 izolatek w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie”
Lp. | Imię i nazwisko | Funkcja w realizacji zamówienia |
Posiadane uprawnienia Numer uprawnień, data ich wydania, zakres uprawnień, nazwa organu, który je wydał, |
Podstawa do dysponowania osobą np.: umowa o pracę; umowa zlecenie; zobowiązanie do współpracy |
1. |
Nr uprawnień: ……………………………. Data wydania ……………………..……………… Zakres uprawnień ………………………………………………… ……………………………………………………….……… |
|||
2. |
Nr uprawnień: ……………………………. Data wydania ……………………..……………… Zakres uprawnień ………………………………………………… ……………………………………………………….……… |
|||
3. |
Nr uprawnień: ……………………………. Data wydania ……………………..……………… Zakres uprawnień ………………………………………………… ……………………………………………………….……… |
dnia
podpis osoby uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy
Załącznik nr 3
WYKAZ WYKONANYCH USŁUG
Składając ofertę zgodnie z zapytaniem ofertowym z dnia 27.07.2015r. na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn: „ Zabezpieczenie epidemiologiczne województwa śląskiego – utworzenie 9 izolatek w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie”
oświadczamy, że:
w ciągu ostatnich 3 lat wykonaliśmy następujące usługi spełniające wymagania określone w zapytaniu ofertowym
Nazwa i adres (lokalizacja) budowy/ podmiot na rzecz którego usługi zostały wykonane Kontakt do osoby, która może potwierdzić jakość wykonanych usług |
Opis i zakres robót budowlanych, dla których pełniony był nadzór inwestorski lub pełniona była funkcja kierownika budowy lub kierownika robót | Wartość brutto zrealizowanych robót budowlanych, dla których pełniony był nadzór inwestorski lub pełniona była funkcja kierownika budowy lub kierownika robót | Termin rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych, dla których pełniony był nadzór inwestorski lub pełniona była funkcja kierownika budowy lub kierownika robót |
dnia
podpis osoby uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy
UMOWA nr ……./…./17 PROJEKT Załącznik nr 4
z dnia ………………2017 r. zawarta pomiędzy:
Szpitalem Specjalistycznym z siedzibą w Chorzowie 41-500 przy ul. Zjednoczenia 10
Regon: 271503395
NIP:627-23-23-217
który reprezentuje:
p.o. Dyrektora Janusz Szymanowski
zwanym dalej Zamawiającym,
a
………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………..
zwanym dalej Wykonawcą
NIP: …………, REGON:…………………..
który reprezentuje:
…………………………………………………..
Strony zawierają umowę w ramach zamówienia publicznego pn. pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn: „ Zabezpieczenie epidemiologiczne województwa śląskiego – utworzenie 9 izolatek w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie” w trybie uproszczonym (pozaustawowym), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2015, poz. 2164 z późniejszymi zmianami), art.4 pkt 8, znak sprawy 4-8/298/07/17.
§ 1
1. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie pelnienia nadzoru inwestorskiego w zakresie rzeczowym wskazanym w ust.2 niniejszego paragrafu.
2. Zakres rzeczowy nadzorowanych robót:
która obejmuje m.in. następujący zakres rzeczowy robót na poszczególne części: I, II, III
- Budowlano-konstrukcyjny i drogowy
- Instalacje elektryczne
- Instalacje sanitarne (wod.-kan., c.o., wentylacja, klimatyzacja, gazy medyczne)
Szczegółowy zakres nadzorowanych robót określa dokumentacja projektowo-kosztorysowa, przedmiar robót oraz projekt umowy z Wykonawcą robót budowlanych.
3. Wykonawca oświadcza, że wykonanie przedmiotu umowy, o którym mowa w niniejszym § 1, leży w zakresie jego działalności zawodowej i w związku z powyższym, zobowiązuje się wykonać przedmiot Umowy ze starannością właściwą dla podmiotów zawodowo trudniącą się taką działalnością
§ 2
1. Wykonawca oświadcza, że funkcję inspektorów nadzoru pełnić będą:
I. Imię i nazwisko: ………………………………………………………………………………..
Uprawnienia w specjalności Branża budowlano-konstrukcyjna + drogi wewnętrzne, Nr uprawnień: …………………….
II. Imię i nazwisko: …………………………………………………………………………………
Uprawnienia w specjalności Branża elektryczna, Nr uprawnień: …………………….
III. Imię i nazwisko: …………………………………………………………………………………
Uprawnienia w specjalności Branża sanitarna (wod.-kan., c.o., wentylacja, klimatyzacja,
gazy medyczne), Nr uprawnień: …………………….
Osoby te posiadają uprawnienia do kierowania, kontrolowania i nadzorowania budów i robót w zakresie
zgodnym z nadzorowanym przedmiotem zamówienia.
2. Istnieje możliwość dokonania zmiany osób wyszczególnionych w ust. 1 niniejszego paragrafu, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego.
3. Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę osób wyszczególnionych w ust. 1 niniejszego paragrafu
w następujących przypadkach:
a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
b) niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy,
c) jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji, itp.).
4. W przypadku zmiany osób wyszczególnionych w ust. 1 niniejszego paragrafu, nowe osoby powołane do pełnienia ww. obowiązków muszą spełniać wymagania określone dla danej funkcji.
5. Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany osób wyszczególnionych w ust. 1 niniejszego paragrafu, jeżeli uzna, że nie wykonują należycie swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego.
§ 3
- Nadzór nad prowadzeniem robót budowlanych musi być zgodny z ustawą Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi do tej ustawy, ustawą Prawo zamówień publicznych, zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz umowy na roboty budowlane, a także ofertą przetargową wykonawcy robót budowlanych.
- 2.Do obowiązków inspektora nadzoru należy zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją całego zamierzenia inwestycyjnego w zakresie specjalności wymienionych powyżej zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r. z późniejszymi zmianami i innymi obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, w szczególności:
- Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót, dokumentacją techniczną, pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.
- Przeprowadzanie stałej i systematycznej kontroli nadzorowanej inwestycji poprzez pobyt na obiekcie w godzinach ustalonych z wykonawcą robót i Zamawiającym, w tym na każde uzasadnione wezwanie wykonawcy robót i Zamawiającego, (potwierdzanie pobytu na obiekcie poprzez stosowny wpis do Dziennika Budowy):
- inspektor z uprawnieniami w specjalności Branża budowlano-konstrukcyjna + drogi wewnętrzne – obecność obowiązkowa na budowie: 3 razy w każdym tygodniu po min.3 godziny,
- inspektor z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej Branża elektryczna – obecność obowiązkowa w trakcie wszystkich robót zanikowych i ulegających zakryciu oraz w trakcie odbioru końcowego,
- inspektor z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej Branża sanitarna (wod.-kan., c.o., wentylacja, klimatyzacja – obecność obowiązkowa w trakcie wszystkich robót zanikowych i ulegających zakryciu oraz w trakcie odbioru końcowego,
- Udział w protokolarnym przekazaniu placu budowy wykonawcy robót, w terminie ustalonym przez Zamawiającego w umowie na wykonanie robót budowlanych lub w terminie uzgodnionym z wykonawcą i Zamawiającym.
- Zapoznanie się z dokumentacją techniczną, warunkami pozwoleń budowlanych i uzgodnień, z terenem, jego uzbrojeniem i urządzeniami, projektem umowy na roboty budowlane.
- Udział i prowadzenie w imieniu Zamawiającego wszystkich narad koordynacyjnych (jeżeli wystąpi taka konieczność), które będą się odbywały w terminach wyznaczonych przez Inspektora nadzoru i Zamawiającego, na terenie budowy lub w siedzibie Zamawiającego
- Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu oraz zanikowych, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych oraz kontrola zgodności realizacji robót z harmonogramem rzeczowo – terminowo – finansowym
- Sprawdzanie i opiniowanie dokumentów sporządzanych przez wykonawcę robót, w tym harmonogramu rzeczowo – terminowo – finansowego, projektu organizacji ruchu, planu BIOZ, uzgodnień koniecznych do rozpoczęcia i realizacji robót itp.
- Sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p.poż., bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego w rozumieniu wymagań stawianych przez prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy.
- Stały dyżur telefoniczny i odbieranie zgłoszeń od wykonawcy robót i Zamawiającego,
- Weryfikacja przedmiarów robót, wnoszenie ewentualnych uwag wraz z przygotowaniem stosownych oświadczeń w tym zakresie,
- Utrzymywanie stałego kontaktu z projektantem w celu wyjaśnienia wszelkich nieścisłości w dokumentacji projektowej,
- W uzasadnionych przypadkach (uzgodnionych z Wykonawcą i Zamawiającym) zlecanie Wykonawcy sporządzenie projektów zamiennych, ich weryfikacja, a w przypadku ich akceptacji – zlecanie do wykonania wykonawcy robót
- Zawiadamianie Zamawiającego o wszystkich nieprzewidzianych robotach zamiennych, dodatkowych i zaniechanych,
- Sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowywanych wyrobów budowlanych, a w razie zaistnienia takiej konieczności, egzekwowanie od wykonawcy robót wykonania koniecznych badań laboratoryjnych,
- Wskazywanie i potwierdzanie usunięcia wad w dzienniku budowy lub w stosownych protokołach,
- Zawiadamianie Zamawiającego o konieczności naliczenia wykonawcy robót kar umownych lub obciążenia wykonawcy robót z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, przygotowywania stosownych dokumentów, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego,
- Dokonywanie bieżącej analizy kosztów inwestycji oraz sporządzanie raportów miesięcznych z postępu prac w oparciu o harmonogram rzeczowo – terminowo – finansowy, w wersji elektronicznej na płycie CD,
- Przygotowanie dokumentów koniecznych do przeprowadzenia odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego robót budowlanych oraz ich przeprowadzenie, a także do powiadamianie Zamawiającego na piśmie (faxem i drogą elektroniczną) o planowanych odbiorach, z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych,
- Sprawdzanie i potwierdzanie wykonania części robót określonych w umowie na roboty budowlane i ewentualnych umowach o podwykonawstwo oraz sprawdzanie i potwierdzanie dokumentów rozliczeniowych budowy pod względem merytorycznym, rachunkowym, legalności i gospodarności, a także egzekwowanie i sprawdzanie realizacji zapisów umownych ujętych w umowie na roboty budowlane, w tym dotyczących podwykonawstwa,
- Zapewnienie bieżącej aktualizacji, kompletności i prawidłowości wszystkich, wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, uzgodnień i wydanych warunków, opinii, oraz dokumentacji powykonawczej,
- Przeprowadzenie odbioru końcowego inwestycji i przekazanie Zamawiającemu gotowych obiektów do użytkowania wraz z kompletem niezbędnych dokumentów zgodnych ze stanem faktycznym i prawnym,
- Archiwizacja korespondencji i dokumentacji dotyczącej przebiegu procesu inwestycyjnego i przekazanie jej Zamawiającemu w stanie kompletnym po zakończeniu robót budowlanych i całkowitym zakończeniu inwestycji lub rozwiązaniu niniejszej umowy,
- Pisemne zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich problemów i zdarzeń wpływających lub mogących wpłynąć na wzrost kosztów inwestycji oraz zmiany terminu realizacji poszczególnego etapu bądź całej inwestycji (przedmiotowe zgłoszenia winny zawierać wyjaśnienie okoliczności powstania zaistniałego problemu/zdarzenia i ich konsekwencji dla realizacji inwestycji, wskazania osoby/strony odpowiedzialnej oraz podania propozycji rozwiązania wraz ze wskazaniem środków zaradczych,
- Przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych raz do roku w okresie gwarancji i rękojmi,
- Realizowanie w okresie rękojmi i gwarancji wszystkich niezbędnych czynności faktycznych i prawnych do usunięcia ujawnionych wad i usterek,
- Rozliczenie zadania inwestycyjnego/projektu.
4. Wykonawca oraz działający w jego imieniu inspektorzy nadzoru nie mogą podejmować bez wcześniejszej zgody Zamawiającego decyzji dotyczących jakichkolwiek zmian w realizacji robót budowlanych w stosunku do dokumentacji projektowej oraz oferty przetargowej wykonawcy robót budowlanych. W szczególności dotyczy to decyzji mających wpływ na koszty robót budowlanych, w tym także tych, które będą prowadzić do oszczędności w stosunku do ceny ofertowej.
5. Wyjątkiem od zasady określonej w ust. 4 niniejszego paragrafu są przypadki, gdy zaniechanie wykonania robót mogłoby spowodować zagrożenie dla życia ludzi lub katastrofę budowlaną. W takich sytuacjach należy o podjętej decyzji natychmiast poinformować Zamawiającego.
§ 4
1. Część I – Wartość wynagrodzenia ryczałtowego ustala się następująco:
a) cena brutto (wraz z podatkiem VAT 23%) w wysokości: ……………………….. zł
słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….
b) podatek VAT 23% w wysokości: ……………………….. zł
słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….
c) cena netto w wysokości: ……………………….. zł
słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….
2. Część II – Wartość wynagrodzenia ryczałtowego ustala się następująco:
a) cena brutto (wraz z podatkiem VAT 23%) w wysokości: ……………………….. zł
słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….
b) podatek VAT 23% w wysokości: ……………………….. zł
słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….
c) cena netto w wysokości: ……………………….. zł
słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….
3. Część III – Wartość wynagrodzenia ryczałtowego ustala się następująco:
a) cena brutto (wraz z podatkiem VAT 23%) w wysokości: ……………………….. zł
słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….
b) podatek VAT 23% w wysokości: ……………………….. zł
słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….
c) cena netto w wysokości: ……………………….. zł
słownie złotych: ……………………………………………………………………………………….
2. Kwota określona w ust. 1 zawiera wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy określonego w § 1 ust. 1 niniejszej umowy i nie może ulec zmianie z zastrzeżeniem ust. 3.
3. W przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT, strony umowy zobowiązują się do podpisania aneksu do umowy, regulującego wysokość podatku VAT i ceny brutto umowy.
4.Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 powyżej jest wynagrodzeniem ryczałtowym i stanowi całość wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy z tytułu należytego wykonania przedmiotu umowy, bez względu na ilość czynności wykonanych w ramach pełnienia nadzoru inwestorskiego i bez względu na czas trwania niniejszej Umowy.
5. Podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie podpisany przez Zamawiającego Protokół odbioru końcowego potwierdzający wykonanie przez Wykonawcę należycie wszystkich czynności w ramach nadzoru inwestorskiego.
6. Zapłata wynagrodzenia nastąpi w terminie 30 dni od daty doręczenia faktury VAT Zamawiającemu wraz z oświadczeniem podwykonawców o uregulowaniu należności na ich rzecz.
7. Za dzień zapłaty będzie uważany dzień obciążenia rachunku Zamawiającego
§ 5
- W czasie pełnienia nadzoru inwestorskiego Wykonawca może wystawić faktury częściowe w wysokości proporcjonalnej do stanu zaawansowania nadzorowanych robót budowlanych, przy czym:
- faktura końcowa za pełnienie nadzoru nie będzie niższa niż 15% wynagrodzenia określonego w § 4 ust. 1, 2, 3 niniejszej umowy.
2. Końcowe rozliczenie zostanie dokonane po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy.
§ 6
Termin wykonania przedmiotu umowy:
a) rozpoczęcie – w dniu podpisania umowy;
b) zakończenie – po końcowym odbiorze robót budowlanych na podstawie protokołu odbioru.
Przewidywany termin odbioru robót budowlanych: do dnia 30 październik 2017 r.
§ 7
1. W przypadku nieprzystąpienia przez Wykonawcę do wykonywania swoich obowiązków w wyznaczonym terminie, Zamawiający odstąpi od umowy, naliczając Wykonawcy karę umowną w wysokości 20 % wartości wynagrodzenia umownego brutto.
2. W razie nienależytego wykonywania obowiązków wynikających z umowy, Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w trybie natychmiastowym, nie płacąc wynagrodzenia Wykonawcy nawet za wykonany nadzór.
§ 8
W przypadku nieprzystąpienia Wykonawcy robót budowlanych do realizacji robót, przedmiotowa umowa traci ważność.
§ 9
- Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności podpisanego przez obie strony. Rozwiązanie umowy przez którąkolwiek ze stron pod rygorem nieważności może być dokonane wyłącznie w formie pisemnej.
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadkach:
– wystąpienia „siły wyższej” oznaczającej wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne, niemożliwe do zapobieżenia i poza kontrolą Stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
– zmiany terminu realizacji zamówienia, w tym również zmiany terminów wynikających z harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego, w tym m. in. w przypadku: wystąpienia opóźnienia w przekazaniu terenu budowy Wykonawcy robót z winy Zamawiającego, wystąpienia braków, wad lub konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub w innych dokumentach dotyczących budowy, wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót, wystąpienia opóźnienia w rozpoczęciu czynności odbiorowych oraz prób końcowych z powodów nie leżących po stronie Wykonawcy, wstrzymania prac budowlanych przez organ właściwy z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, opóźnienia związanego z uzyskaniem niezbędnych w myśl Prawa budowlanego dokumentów lub innych okoliczności nie powstałych z winy Wykonawcy, konieczności wykonania robót zamiennych lub robót dodatkowych lub uzupełniających
– zmiany osób pełniących samodzielne funkcje– techniczne w budownictwie -w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego i tylko pod warunkiem posiadania przez te osoby wymaganych kwalifikacji i doświadczenia opisanego w zapytaniu ofertowym,
– zmiany sposobu i formy zapłaty wynagrodzenia – w uzasadnionych przypadkach za pisemną zgodą Zamawiającego,
– decyzji nadzoru budowlanego, mających wpływ na przesunięcie terminu realizacji robót takich jak np.: wstrzymanie budowy,
– rezygnacji z wykonania części robót budowlanych – ograniczenie zakresu robót, wynikające z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w dokumentacji projektowej, wad w dokumentacji projektowej, które wynikły w trakcie realizacji robót i były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub z przyczyn niezależnych od Zamawiającego wraz z obniżeniem wynagrodzenia umownego o zakres, z którego Zamawiający rezygnuje
– zmiany w danych Wykonawcy lub Zamawiającego wynikających z dokumentów rejestrowych,
– zmiany obowiązujących przepisów prawnych, jeżeli w wyniku tych zmian konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
– ustawowej zmiany stawki podatku VAT, której zastosowanie nie będzie skutkowało zmianą wysokości brutto wynagrodzenia umownego.
§ 10
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, oraz inne przepisy związane z przedmiotem umowy o charakterze powszechnie obowiązującym.
2. Cesja wierzytelności wynikająca z niniejszej Umowy może być dokonana tylko za pisemną zgodą Zamawiającego pod rygorem nieważności.
§ 11
Ewentualne spory powstałe na tle wykonywania przedmiotu umowy, strony poddają rozstrzygnięciu właściwym dla siedziby Zamawiającego sądom powszechnym.
§ 12
Umowę sporządzono w 2-ch jednobrzmiących egzemplarzach, po 1 dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA:
Wykonawca:
…………………………………….……
…………………………………………
(pełna nazwa/firma, adres, w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)
reprezentowany przez:
…………………………………………
…………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)
Oświadczenie wykonawcy
Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zapytaniu ofertowym pn.: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn: „ Zabezpieczenie epidemiologiczne województwa śląskiego – utworzenie 9 izolatek w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie”
Oświadczam, że spełniam, określone przez Zamawiającego, warunki udziału w postępowaniu.
…………….……. (miejscowość),dnia ………….……. r.
…………………………………………
(podpis)