logotyp Funduszy Europejskich, flaga polski i informacja o dofinansowaniu przez Unię Europejską
logotyp Biuletynu Informacji Publicznej
symbol tłumacza języka migowego
Baner tytułowy ankiet badania doświadczenia opieki medycznej

Informacja o ankietach badania doświadczenia z opieki w szpitalu i poradniach Szpitala Specjalistycznego w Chorzowie

Ankiety doświadczenia opieki pacjenta, prowadzone przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia (CMJ), to narzędzie służące do systematycznego zbierania Państwa opinii na temat jakości i warunków opieki medycznej, jakiej doświadczyli państwo w placówkach ochrony zdrowia, a więc również w naszym szpitalu i poradniach.

Cel ankiet

Poznanie subiektywnej oceny dotyczącej pobytu w szpitalu lub świadczeń w poradniach. Dzięki ich wynikom będziemy mogli lepiej zidentyfikować obszary wymagające poprawy z Państwa punktu widzenia (pacjenta), Państwa głos w postaci szczerej ankiety to wzmocnienie roli pacjenta jako aktywnego uczestnika systemu opieki zdrowotnej. Z punktu widzenia naszej placówki to narzędzie do analizy i doskonalenia jakości świadczonych usług.

Ankiety, o których wypełnienie prosimy obejmują takie aspekty, jak:

  • komunikacja z personelem medycznym (czy pacjent był informowany, rozumiał informacje o leczeniu),
  • szacunek i traktowanie pacjenta z godnością,
  • uczestnictwo w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia,
  • komfort pobytu (warunki sanitarne, wyżywienie, prywatność),
  • poczucie bezpieczeństwa i zaufania do personelu,
  • gotowość do ponownego wyboru placówki i polecenia jej innym.

Anonimowość i dobrowolność

Wszystkie ankiety są anonimowe i dobrowolne. W chwili obecnej dostępne są w formie papierowej, którą można wypełnić w tradycyjny sposób i przekazać za pośrednictwem specjalnych skrzynek na ankiety oraz wygodnej dla pacjenta – elektronicznej, do których łącza znajdują się poniżej. Dostosowaliśmy je do różnych typów świadczeń, które zapewnia Szpital Specjalistyczny w Chorzowie (hospitalizacja – pobyt w szpitalu, opieka ambulatoryjna – poradnie specjalistyczne, opieka domowa Zespołu Leczenia Środowiskowego).

Wyniki

Wyniki ankiet stanowią dla nas ważne źródło danych zarządczych, wspierając zarządzanie jakością i bezpieczeństwem opieki, budowanie kultury organizacyjnej zorientowanej na pacjenta oraz przygotowanie do audytów i raportowania wewnętrznego i zewnętrznego (np. do organu nadzorczego, Ministerstwa Zdrowia, NFZ).

Twój głos jest dla nas bardzo ważny

Ankiety, które Ci udostępniamy, zostały przygotowana przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia i służą do poznania opinii pacjentów na temat pobytu w szpitalu, świadczeń udzielonych w poradni i w ramach opieki domowej.

Dzięki Twojej odpowiedzi:

  • dowiemy się, co robimy dobrze, a co możemy poprawić,
  • poprawimy komfort, komunikację i opiekę w naszym szpitalu,
  • spełnimy krajowe standardy jakości zalecane przez Ministerstwo Zdrowia.

Bezpieczeństwo

Jeżeli masz wątpliwości czy ankieta jest bezpieczna, to chcielibyśmy Cię zapewnić: Tak! Ankieta jest:

  • anonimowa – nikt nie pozna Twoich danych osobowych,
  • dobrowolna – wypełniasz ją tylko, jeśli chcesz,
  • bez wpływu na leczenie – Twoje odpowiedzi nie mają żadnego wpływu na sposób udzielania świadczeń.

Pomóż nam leczyć lepiej

Wypełniając krótką ankietę, pomagasz nam dbać o jakość i bezpieczeństwo opieki, nie tylko dla siebie, ale też dla innych pacjentów.

Dziękujemy za Twoje zaufanie!

Grafika przewodnia dla ankiety pobytu w szpitalu

Ankieta badania doświadczenia z opieki w trakcie pobytu w szpitalu

(hospitalizacja)

Grafika przewodnia dla aniekty wizyty w poradni

Ankieta badania doświadczenia ze świadczeń realizowanych w poradni

(opieka ambulatoryjna)

Łącza prowadzą do zewnętrznego serwisu pod adresem https://cmj.org.pl

logotyp CMJ

Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia, w skrócie CMJ, to instytucja działająca na zlecenie Ministerstwa Zdrowia, której zadaniem jest dbanie o jakość leczenia i bezpieczeństwo pacjentów w szpitalach w całej Polsce.

CMJ pomaga szpitalom:

  • analizować opinie pacjentów,
  • wprowadzać usprawnienia w opiece,
  • tworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko leczenia.

Logo CMJ jest własnością Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia i zostało użyte w celu informacyjnym. Wykorzystanie nie ma charakteru reklamowego ani marketingowego.

Ułatwienia dostępu