W Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie sukcesywnie podejmowane są działania na rzecz podnoszenia jakości wykonywanych świadczeń medycznych oraz satysfakcji pacjenta.
Działania realizowane są poprzez wyznaczone cele i zadania na rzecz poprawy jakości usług medycznych, bezpieczeństwa pacjenta i stworzenia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
1. Celem poprawy jakości, wykonywanych świadczeń medycznych oraz bezpieczeństwa
w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie wprowadzono:
- procedury, regulaminy i instrukcje służące podniesieniu standardów opieki:
- powołano Komitet ds. Jakości,
- wprowadzono procedurę identyfikacji zdarzeń niepożądanych,
- wprowadzono standardy ochrony dzieci,
- wprowadzono procedury przeciwdziałania mobbingu,
- przeprowadza się badania opinii i doświadczeń pacjentów.
2. Przeprowadzane są szkolenia wewnętrzne z kluczowych obszarów z zakresu w szczególności praw pacjenta oraz zasad dotyczących dokumentacji medycznej.
3. Celem identyfikacji obszarów priorytetowych dla poprawy jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie powołano:
- Zespół ds. oceny i analizy zdarzeń niepożądanych
- Komitet ds. Jakości
- Zespoły zadaniowe
4. Celem poprawy efektywności i skuteczności działania w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie określono cele i zadania do realizacji na rok 2024, 2025 i rok 2026.
5. Cele i zadnia do realizacji w latach 2024 – 2026:
LP | ZADANIA | TERMIN |
1 | Przygotowanie procedur zgodnie z obowiązującymi standardami akredytacji. | sierpień 2025 |
2 | Tworzenie Szpitala przyjaznego pacjentom z nowoczesnym zapleczem diagnostycznym i leczniczym | na bieżąco |
3 | Rozwój i modernizacja bazy lokalowej i infrastruktury służącej realizacji świadczeń medycznych. | czerwiec 2026 |
4 | Podejmowanie działań na rzecz uzyskania maksymalnego zadowolenia i bezpieczeństwa Pacjentów | na bieżąco |
5 | Doskonalenie obsługi pacjenta poprzez monitorowanie poziomu zadowolenia pacjenta | na bieżąco |
6 | Podnoszenie świadomości i odpowiedzialności Pracowników za opiekę nad Pacjentem i wysoką jakość świadczeń medycznych. | na bieżąco |
7 | Wzmacnianie poczucia identyfikacji pracowników ze Szpitalem Specjalistycznym w Chorzowie | na bieżąco |
8 | Podwyższanie standardów pobytu Pacjentów i pracy Personelu poprzez utrzymanie modernizację oraz optymalizację posiadanego zaplecza medycznego | na bieżąco |
9 | Podejmowanie działań na rzecz ochrony przetwarzania informacji. | na bieżąco |
10 | Zapewnienie skutecznych mechanizmów zarządzania Szpitalem i stabilnych podstaw ekonomicznych funkcjonowania Szpitala | na bieżąco |
11 | Usprawnienie pracy w komórkach działalności medycznej, administracyjnej i pomocniczej Szpitala | na bieżąco |
12 | Zapewnienie ciągłego i efektywnego nadzoru nad zleconymi innym podmiotom usługami. | na bieżąco |
13 | Planowanie działalności Szpitala z uwzględnieniem wyników ankiet satysfakcji personelu i pacjenta oraz analiz i ocen ryzyka dotyczącego jakości. | grudzień 2024, czerwiec 2025 |
14 | Stałe podnoszeni kwalifikacji jakości wykonywanych świadczeń medycznych i doskonalenie organizacji. | na bieżąco |
6. Celem podniesienia standardów opieki pacjenta przeprowadzany jest przegląd wyznaczonych do realizacji zadań i dążeń. Analizy i wnioski będą służyły poprawie jakości udzielanych świadczeń i bezpieczeństwa pacjenta.
- do 15 listopada corocznie dokonuje się weryfikację założonych celów i zadań w roku bieżącym.
- do 15 grudnia corocznie opracowuje się aktualizację planu zadań w celu poprawy jakości.
7. Celem poprawy standardów oferowanych usług oraz jakości usług medycznych świadczonych
w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie przeprowadzać będziemy ankiety satysfakcji pacjenta. Uwagi zawarte w ankietach będą służyły korygowaniu nieprawidłowości i podniesieniu oferowanych usług. Analizy ankiet przeprowadzane będą raz w roku. Ankiety dostępne będą w rejestracjach Poradni.