W Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie  sukcesywnie podejmowane są działania na rzecz podnoszenia jakości wykonywanych świadczeń medycznych oraz satysfakcji pacjenta.

Działania realizowane są  poprzez wyznaczone cele i zadania na rzecz poprawy jakości usług medycznych, bezpieczeństwa pacjenta i stworzenia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.

1. Celem poprawy jakości, wykonywanych świadczeń medycznych oraz bezpieczeństwa
w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie wprowadzono:

  • procedury, regulaminy i instrukcje służące podniesieniu standardów opieki:
  • powołano Komitet ds. Jakości,
  • wprowadzono procedurę identyfikacji zdarzeń niepożądanych,
  • wprowadzono standardy ochrony dzieci,
  • wprowadzono procedury przeciwdziałania mobbingu,
  • przeprowadza się badania opinii i doświadczeń pacjentów.

2. Przeprowadzane są szkolenia wewnętrzne z kluczowych obszarów z zakresu w szczególności praw pacjenta oraz zasad dotyczących dokumentacji medycznej.

3. Celem identyfikacji obszarów priorytetowych dla poprawy jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie powołano:

  • Zespół ds. oceny i analizy zdarzeń niepożądanych
  • Komitet ds. Jakości
  • Zespoły zadaniowe

4. Celem poprawy efektywności i skuteczności działania w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie określono cele i zadania do realizacji na rok 2024, 2025 i rok 2026.

5. Cele i zadnia do realizacji w latach 2024 – 2026:

LP ZADANIA TERMIN
1 Przygotowanie procedur zgodnie z obowiązującymi standardami akredytacji. sierpień 2025
2 Tworzenie Szpitala przyjaznego pacjentom z nowoczesnym zapleczem diagnostycznym i leczniczym na bieżąco
3 Rozwój i modernizacja bazy lokalowej i infrastruktury służącej realizacji świadczeń medycznych. czerwiec 2026
4 Podejmowanie działań na rzecz uzyskania maksymalnego zadowolenia i bezpieczeństwa Pacjentów na bieżąco
5 Doskonalenie obsługi pacjenta poprzez monitorowanie poziomu zadowolenia pacjenta na bieżąco
6 Podnoszenie świadomości i odpowiedzialności Pracowników za opiekę nad Pacjentem i wysoką jakość świadczeń medycznych. na bieżąco
7 Wzmacnianie poczucia identyfikacji pracowników ze Szpitalem Specjalistycznym w Chorzowie na bieżąco
8 Podwyższanie standardów pobytu Pacjentów i pracy Personelu poprzez utrzymanie modernizację oraz optymalizację posiadanego zaplecza medycznego na bieżąco
9 Podejmowanie działań na rzecz ochrony przetwarzania informacji. na bieżąco
10 Zapewnienie skutecznych mechanizmów zarządzania Szpitalem i stabilnych podstaw ekonomicznych funkcjonowania Szpitala na bieżąco
11 Usprawnienie pracy w komórkach działalności medycznej, administracyjnej i pomocniczej Szpitala na bieżąco
12 Zapewnienie ciągłego i efektywnego nadzoru nad zleconymi innym podmiotom usługami. na bieżąco
13 Planowanie działalności Szpitala z uwzględnieniem wyników ankiet satysfakcji personelu i pacjenta oraz analiz i ocen ryzyka dotyczącego jakości. grudzień 2024, czerwiec 2025
14 Stałe podnoszeni kwalifikacji jakości wykonywanych świadczeń medycznych i doskonalenie organizacji. na bieżąco

6. Celem podniesienia standardów opieki pacjenta przeprowadzany jest przegląd wyznaczonych do realizacji zadań i dążeń. Analizy i wnioski będą służyły poprawie jakości udzielanych świadczeń i bezpieczeństwa pacjenta.

  • do 15 listopada corocznie dokonuje się weryfikację założonych celów i zadań w roku bieżącym.
  • do 15 grudnia corocznie opracowuje się aktualizację planu zadań w celu poprawy jakości.

7. Celem poprawy standardów oferowanych usług oraz jakości usług medycznych świadczonych
w Szpitalu Specjalistycznym w Chorzowie przeprowadzać będziemy  ankiety satysfakcji pacjenta. Uwagi zawarte w ankietach będą służyły korygowaniu nieprawidłowości i podniesieniu oferowanych usług. Analizy ankiet przeprowadzane będą  raz w roku. Ankiety dostępne będą w rejestracjach Poradni.

Skip to content