logotyp Funduszy Europejskich, flaga polski i informacja o dofinansowaniu przez Unię Europejską
logotyp Biuletynu Informacji Publicznej
symbol tłumacza języka migowego

Klauzula Informacyjna (RODO) dotycząca ochrony danych osobowych przetwarzanych w systemie monitoringu wizyjnego

Chorzów, dnia 16.07.2025 roku

[data obowiązywania od 21.07.2025]

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) zwanego dalej „RODO” informuję, że:

W obiekcie Szpitala Specjalistycznego w Chorzowie, na korytarzach oraz na zewnątrz budynku prowadzony jest monitoring wizyjny.

  1. Dane Administratora Danych Osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Chorzowie z siedzibą przy ul. Zjednoczenia 10, 41-500 Chorzów; http://www.sswch.pl [KRS: 0000050560, REGON: 271503395, NIP: 627-23-23-217]

 

Z Administratorem można skontaktować się poprzez połączenie telefoniczne na numer 323463615 lub 323463690, pisemnie na adres siedziby Administratora bądź za pomocą poczty elektronicznej wykorzystując adres e-mail: se*********@***ch.pl.

  1. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej e‑mail: io*@***ch.pl lub pisemnie na nasz adres podany powyżej w przypadku jakichkolwiek pytań lub uwag dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych i praw przysługujących Państwu na mocy przepisów o ochronie danych osobowych.

  1. Kategorie przetwarzanych danych osobowych

Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie wizerunku osób, rejestrowanego poprzez kamery zamontowane na terenie Podmiotu, bez jednoczesnej rejestracji dźwięku.

  1. Cel przetwarzania danych osobowych

Państwa dane osobowe (wizerunek) przetwarzane będą w celu:

  1. zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów, pracowników oraz osób trzecich, przebywających w obiekcie objętym monitoringiem wizyjnym,
  2. ochrony mienia,
  3. bezpieczeństwo pacjentów znajdujących się w stanie zagrożenia życia lub zdrowia np. w salach intensywnego dozoru pielęgniarskiego oraz izolatkach,
  4. zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,
  5. udostępnienia nagrań z monitoringu, na żądanie osoby, która wykazała swój uzasadniony interes w dostępie do nagrań,
  6. wykonania obowiązków nałożonych na Administratora przez przepisy prawa lub wnioski odpowiednich organów np. zobowiązanie Administratora do wydania nagrania z monitoringu przez organy np. sądy, Policję, prokuraturę, na potrzeby prowadzonych przez te organy postępowań,
  7. wdrażania działań organizacyjnych o charakterze prewencyjnym lub naprawczym,
  8. ustalania, dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami.
  9. Podstawa prawna przetwarzania oraz obowiązek podania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:

  1. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnionego interesu Administratora do prowadzenia monitoringu w celu zapewnienia ochrony osób i mienia przebywających na terenie Podmiotu, a także zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Administratora na szkodę,
  2. 6 ust. 1 lit. c) oraz f) RODO w związku z art. 222 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy; art. 22 ust. 3 i art. 23a ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej; przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia; wymaganiami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą; wymaganiami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej w dziedzinie anestezjologii i intensywnej terapii oraz w oparciu o wewnętrzne regulacje obowiązujące u Administratora,
  3. 6 ust. 1 lit. f) – prawnie uzasadnionego interesu Administratora w zakresie realizacji żądań osób trzecich dotyczących udostępnienie nagrań z monitoringu, które wykazały swój uzasadniony interes w dostępie do nagrań, a także w przypadku ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi,
  4. 9 ust. 2 lit. c) i h) RODO w związku z prowadzeniem monitoringu na salach łóżkowych, w których kamery służą obserwacji pacjentów, a ich instalacja i użytkowanie nie wymaga zgody osoby lub osoba jest niezdolna do jej udzielenia fizycznie lub prawnie.
  5. Okres przechowywania danych osobowych

Nagrany obraz jest przetwarzany w sposób odpowiednio zabezpieczający jego integralność i poufność przez co najmniej 8 dób jednak nie dłużej niż przez okres 30 dób (co zależy od ilości nagrywanych danych i pojemności używanych przez nas rejestratorów).

 

W zakresie nagrań, które stanowić będą dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie obowiązujących przepisów prawa – dane osobowe w postaci wizerunku nagranego przez monitoring będą przetwarzane do czasu prawomocnego zakończenia przedmiotowych postępowań.

Z kolei w przypadku wystąpienia uzasadnionego podejrzenia, że dane nagranie może stanowić dowód w sprawie, dane przetwarzane będą do czasu weryfikacji podejrzenia.

 

Obraz z kamer umieszczonych na salach łóżkowych nie jest nagrywany.

 

Po upływie okresów wskazanych powyżej nagrania zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. Rejestracji i zapisowi danych na nośniku podlega tylko obraz (bez dźwięku).

  1. Informacje o kategoriach odbiorców danych osobowych

Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione:

  1. naszym pracownikom i współpracownikom posiadającym upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w systemie monitoringu wizyjnego w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych,
  2. dostawcom usług technicznych i organizacyjnych świadczonych dla Podmiotu (w szczególności dostawcom i podmiotom wyspecjalizowanym w zapewnianiu obsługi technicznej systemów teleinformatycznych), a także dostawcom usług prawnych i doradczych, na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych,
  3. podmiotom świadczącym dla Administratora usługi w zakresie ochrony na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych,
  4. podmiotom upoważnionym przez pacjenta w ramach realizacji jego praw pacjenta,
  5. podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
  6. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że naruszone zostały przepisy prawa dotyczące ochrony danych osobowych.

  1. Pozostałe prawa przysługujące osobie, której dane są przetwarzane

Każdej osobie fizycznej, której dane dotyczą przysługują następujące uprawnienia:

  1. prawo uzyskania wszelkiej informacji co do wykorzystywanych danych osobowych, jak również uprawnień związanych z przekazaniem danych osobowych;
  2. prawo dostępu (wglądu) do swoich danych osobowych, w tym również otrzymania kopii danych, które na Państwa temat przetwarzamy;
  3. prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych, czyli poprawienia danych nieprawidłowych lub uzupełnienia niekompletnych danych;
  4. prawo żądania usunięcia danych osobowych, przy czym uprawnienie to przysługuje w ściśle określonych sytuacjach, określonych w artykule 17 rozporządzenia RODO;
  5. prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, przy czym uprawnienie to przysługuje w ściśle określonych sytuacjach określonych w artykule 18 rozporządzenia RODO;
  6. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w dowolnym momencie, przy czym uprawnienie to przysługuje w ściśle określonych przypadkach określonych w artykule 21 rozporządzenia RODO;
  7. prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w każdym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, przy czym uprawnienie to przysługuje wyłącznie co do takiego przetwarzania, które było wykonywane na mocy odrębnie wyrażonej zgody.
  8. Podanie danych osobowych

Przetwarzanie danych, o których mowa w pkt 3 niniejszej Klauzuli informacyjnej, jest konieczne m. in. w celu zapewnienia ochrony osób i mienia przebywających na terenie Administratora. Mogą państwo zapoznać się z oznaczeniami dotyczącymi monitoringu wizyjnego zamontowanego na terenie Administratora, w tym w szczególności ze skróconą klauzulą informacyjną.

  1. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

Nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany (bez udziału człowieka) w tym nie stosujemy profilowania w oparciu o Państwa dane osobowe.

Klauzula RODO - MONITORING WIZYJNY

Poniżej dostępny jest PDF z treścią klauzuli.
rozmiar pliku: 272 kB

Ułatwienia dostępu